Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Travian 3.5

W grze wprowadzono następujące zmiany

  • Nowe ikony jednostek.
  • Nowe przyciski/obrazki.
  • Nowa struktura HTML.
  • Możliwość podglądu poziomu budynków w widoku osady. Podgląd będzie można włączyć i wyłączyć.
  • Ulepszona mapa:
    • Dużą mapę można otworzyć w tym samym oknie lub tak jak dotychczas. W tym drugim przypadku kliknięcie pola nie będzie zamykało mapy.
    • Nowe ikony na mapie, przy każdej osadzie, którą atakujesz, grabisz, szpiegujesz i do której wysyłasz posiłki z osady, w której jesteś (dodatek do Konta Plus).
    • Tabela z wyszczególnionymi typami surowców, jakie znajdują się na danym polu, pojawia się po najechaniu myszką (np. 1-1-1-15 w przypadku 15-cropowca).
    • Osady graczy z sojuszu będącego w stanie wojny z sojuszem gracza mają czarną obwódkę.
  • Zbyt duże opisy w profilu nie zakłócają wyglądu strony.
  • Ulepszona strona kupowania na Rynku.
  • Ilość surowców zgrabionych od wroga i całkowita pojemność wojsk będzie pokazana w raporcie z bitwy (dodatek do Konta Plus)
  • System zadań dobrowolny (gracze mogą zdecydować się na niewykonanie zadań, otrzymają wtedy 75% nagród za zadania, w kilku przesyłkach).
  • Statystyki top10 tygodnia dla sojuszy, razem z medalami (szczegóły niżej).
  • Nowy wygląd strony statystyk.
  • Nowe statystyki dla sojuszy.
  • Nowy ranking Bohaterów (szczegóły niżej).
  • Ulepszony Traper (szczegóły niżej).
  • Nowy budynek: Browar (bez zmian, tak jak zapowiadaliśmy).
  • Nowy budynek: Wodopój (bez zmian, jak zapowiadaliśmy).
  • Zmieniony Skarbiec (szczegóły niżej).
  • Ulepszony rzymski Targ. Każdy poziom zwiększa pojemność handlarzy o 20% zamiast o 10% (tylko u Rzymian).
  • Nowe typy rozkładu surowców w osadach, np. 3-3-4-7 (tak, jak wcześniej zapowiadaliśmy).
  • Bonus do grabieży z Kryjówek dla Germanów zmniejszony do 20%.
  • Podniesiona pojemność Falangitów. Nowa wartość: 35.
  • Podniesiona pojemność Legionistów. Nowa wartość: 50.
  • Obniżony koszt rzymskiego Legionisty:
    drewno 120 glina 100 żelazo 150 (wcześniej 180) zboże30 (wcześniej 40).
  • Obniżony czas szkolenia piechoty i kawalerii. Wszystkie jednostki trenowane w koszarach i stajniach (także w dużych wersjach tych budynków) będą szkolone o 20% szybciej.
  • Artefakty w środkowym okresie gry.



 Zmienione budynki 

Traper

  • Maksymalnie 400 zamiast 200 pułapek.
  • Podwojony czas konstrukcji i naprawy pułapek.
  • Darmowa naprawa wszystkich pułapek, jeśli ich właściciel sam wypuści jeńców.
  • Można wybudować kilka tego rodzaju budynków, po wybudowaniu pierwszego na 20. poziom.
  • Ilość pułapek:

Poziom 1: 10
Poziom 2: 22
Poziom 3: 35
Poziom 4: 49
Poziom 5: 64
Poziom 6: 80
Poziom 7: 97
Poziom 8: 115
Poziom 9: 134
Poziom 10: 154
Poziom 11: 175
Poziom 12: 196
Poziom 13: 218
Poziom 14: 241
Poziom 15: 265
Poziom 16: 290
Poziom 17: 316
Poziom 18: 343
Poziom 19: 371
Poziom 20: 400

Skarbiec

  • Maksymalny poziom: 20.
  • Może być wybudowany także w stolicy.
  • Nie może być wybudowany w osadzie Natarów (z cudem).
  • Zmniejszona liczba punktów kultury, które daje (ale nadal da najwięcej ze wszystkich budynków w Travianie).
  • Obniżony koszt budowy.
  • Budowa 20. poziomu będzie kosztować:
    drewno232505 glina 221205 żelazo 208285 zboże 79925


Nowości

Top10 dla sojuszy

Statystyki top10 dla sojuszy będą miały 4 działy:

  • napastnik tygodnia,
  • obrońca tygodnia,
  • grabieżca tygodnia,
  • przyrost/strata populacji w ciągu tygodnia.

Kategorie są podobne do top10 pojedynczych graczy, ale tutaj liczyć się będą wszyscy członkowie sojuszu. Ponadto, punkty będą naliczane dla danego sojuszu tylko dla okresu, gdy dany gracz był w sojuszu. Po odejściu gracza z sojuszu punkty, które zdobył w tym sojuszu, pozostaną w starym sojuszu.

Nie ma medali bonusowych dla sojuszy. Tylko zwykłe medale top10.

Ranking Bohaterów

Bohater każdego gracza będzie pokazany, razem z tymi statystykami:
Miejsce w rankingu | Imię | Nick gracza | Poziom | Doświadczenie

Artefakty w środkowym okresie gry

Podstawowe informacje:

1. Artefakty dzielą się na 3 typy pod względem zasięgu działania:
- małe, o mocy obejmującej tylko osadę, w której są przechowywane,
- duże, o mocy obejmującej całe konto (ale bonus jest zazwyczaj mniejszy),
- unikatowe, o mocy obejmującej całe konto.
Wyjątek - artefakty o mocy losowej (patrz następna część)

2. Każdy gracz może mieć aktywny tylko jeden artefakt o zasięgu na całe konto (więcej szczegółów w kolejnym poście w tym ogłoszeniu).

3. Każdy gracz może posiadać więcej artefaktów, ale aktywny będzie maksymalnie jeden o zasięgu na całe konto (przejęty najwcześniej), a w sumie maksymalnie 3 (przejęte najwcześniej).

4. Artefakt zaczyna działać po upływie 24 godzin od jego przejęcia. Dotyczy to także przejęcia artefaktu przez inną osadę tego samego gracza.

5. Czas przejęcia, obecny właściciel i nazwa osady, w której jest przechowywany, oraz opis każdego artefaktu pokazane będą w Skarbcu.

6. Artefakty małe będą zastępowały na terenie swojej osady moc artefaktów dużych lub unikatowych o tym samym działaniu.

7. Artefakty nie są aktywne w osadach Natarów (po pojawieniu się w grze, aż ktoś je przejmie).

8. Natarska obrona artefaktów jest tym większa, im rzadziej występuje i im bardziej cenny jest artefakt. Największą obronę mają artefakty unikatowe, najmniejszą - małe. Liczba obrońców zależy także od serwera - im lepsi gracze, tym większa obrona (decyduje wielkość armii najpotężniejszych graczy).

9. Plany budowy Cudu Świata będą wprowadzane tak, jak dotychczas - pod koniec gry. Są wymienione na liście poniżej, ponieważ zaliczają się do artefaktów.

Artefakty specjalne - Szyderstwo Natarów i Czterolistna koniczyna

1. Artefakty te nie mają przypisanej stałej mocy. Zamiast tego co 24 godziny zmienia się losowo ich działanie, zasięg i siła.

2. Przy każdym przejęciu artefaktu zmienia się jego działanie (nowość: od kwietnia 2010).

3. Zmiana następuje też co 24 godziny od momentu przejęcia artefaktu, po zaokrągleniu w dół do pełnej godziny. Przykład: Czterolistna koniczyna została przejęta o 11:24. Zmiany będą następowały o 11 każdego dnia.

4. Szyderstwo Natarów może mieć działanie odwrotne od działania normalnych artefaktów - niekorzystne dla gracza. Czterolistna Koniczyna, w przypadku jeśli wylosuje się takie działanie, automatycznie się wyłącza i nie szkodzi graczowi (ale też nie daje wtedy żadnego bonusu).

5. Grupy artefaktów, których działanie mogą przyjąć Szyderstwo Natarów i Czterolistna koniczyna: 2, 4, 5, 6, 8, 10.

6. Negatywne działanie artefaktów z tej grupy może mieć formę przeciwną do działania artefaktów z grup: 2, 4, 5, 6, 8, 10.

Artefakty z grupy 10 - Amfora Mgły, Mapa podziemi i Czarny Obelisk

1. Jeśli napastnik wskaże jako cel pole surowców, katapulty trafią w losowo wybrane pole surowców.

2. Jeśli napastnik wskaże jako cel budynek, zostanie trafiony losowo wybrany budynek.

3. Jeśli napastnik wskaże jako cel Cud Świata, katapulty zawsze trafią.

4. Jeśli napastnik wybierze jako cel Skarbiec, zostanie on trafiony (mały i duży artefakt).

5. Wszystko to dotyczy tylko sytuacji, gdy artefakt obrońcy jest aktywny w trakcie bitwy (liczy się czas dotarcia wojsk nieprzyjaciela).

Rodzaje i działanie artefaktów

Nazwa artefaktu Typ Opis działania
Plan Cudu Świata
Plan budowy Cudu Świata - Pozwala wybudować Cud Świata w osadzie przejętej od Natarów. Aż do 49. poziomu konstrukcji włącznie wystarczy jeden plan, w innej osadzie budowniczego. Do stawiania kolejnych poziomów potrzebny będzie także drugi plan - w królestwie sojusznika.
Akademia architektów
Młot budowniczego mały Osłabia działanie wrogich machin oblężniczych. Budynki i fortyfikacje są bardziej stabilne.
Rysik architekta duży Osłabia działanie wrogich machin oblężniczych. Budynki i fortyfikacje są bardziej stabilne.|Akademia architektów
Biały Obelisk unikatowy Osłabia działanie wrogich machin oblężniczych. Budynki i fortyfikacje są bardziej stabilne.
Fort zwycięzców
Sandał Pikiniera mały Wojska objęte mocą tego artefaktu są szybsze.
Rydwan Cesarza duży Wojska objęte mocą tego artefaktu są 1,5× szybsze.
Hełm Teutatesa unikatowy Wojska objęte mocą tego artefaktu są szybsze.
Szkoła magii
Amulet poznania mały Powiększa efektywność Twojego zwiadu. Moc artefaktu działa na wszystkich szpiegów z osady objętej jego działaniem, również na wysłanych na zwiad. Poza tym artefakt pozwala zobaczyć rodzaje (ale nie liczbę) jednostek armii, która atakuje tę osadę.
Talizman objawienia duży Powiększa efektywność Twojego zwiadu. Moc artefaktu działa na wszystkich szpiegów z osady objętej jego działaniem, również na wysłanych na zwiad. Poza tym artefakt pozwala zobaczyć rodzaje (ale nie liczbę) jednostek armii, która atakuje tę osadę.
Zwierciadło Prawdy unikatowy Powiększa 10× efektywność Twojego zwiadu. Moc artefaktu działa na wszystkich szpiegów z osady objętej jego działaniem, również na wysłanych na zwiad. Poza tym artefakt pozwala zobaczyć rodzaje (ale nie liczbę) jednostek armii, która atakuje tę osadę.
Spichlerz Natarów
Notatnik kwatermistrza mały Zmniejsza do 1/2 zużycie zboża przez jednostki żywione w osadzie objętej jego działaniem.
Zielnik duży Zmniejsza do 3/4 zużycie zboża przez jednostki żywione w osadzie objętej jego działaniem.
Księga pustelnika unikatowy Zmniejsza do 1/2 zużycie zboża przez jednostki żywione w osadzie objętej jego działaniem.
Punkt werbunkowy
Eliksir odwagi mały Skraca do 1/2 czas szkolenia wojsk i wytwarzania machin wojennych.
Topór wojenny duży Skraca do 3/4 czas szkolenia wojsk i wytwarzania machin wojennych.
Akademia wojny unikatowy Skraca do 1/2 czas szkolenia wojsk i wytwarzania machin wojennych.
Miasteczko magazynów
Projekt Dużego magazynu i Dużego spichlerza mały Pozwala na budowę Dużego spichlerza i Dużego magazynu. Jest także wymagany do rozbudowy tych budynków.
Plany Dużego magazynu i Dużego spichlerza duży Pozwala na budowę Dużego spichlerza i Dużego magazynu. Jest także wymagany do rozbudowy tych budynków.
Ukryta twierdza
Amfora Mgły mały Powiększa 200× pojemność Kryjówek. Dodatkowo, jeśli wróg celuje katapultami w pole surowców, to może zostać uderzone dowolne pole. Jeśli celuje w budynek, to trafiony zostanie dowolny budynek. Nie dotyczy to Skarbca i Cudu Świata.
Mapa podziemi duży Powiększa 100× pojemność Kryjówek. Dodatkowo, jeśli wróg celuje katapultami w pole surowców, to może zostać uderzone dowolne pole. Jeśli celuje w budynek, to trafiony zostanie dowolny budynek. Nie dotyczy to Skarbca i Cudu Świata.
Czarny Obelisk unikatowy Powiększa 500× pojemność Kryjówek. Dodatkowo, jeśli wróg celuje katapultami w pole surowców, to może zostać uderzone dowolne pole. Jeśli celuje w budynek, to trafiony zostanie dowolny budynek. Nie dotyczy to Cudu Świata, w który zawsze można celować.
Komnata sekretów
Szyderstwo Natarów mały działanie losowe – zob. wyżej „Artefakty specjalne...”
Czterolistna koniczyna unikatowy działanie losowe – zob. wyżej „Artefakty specjalne...”

Pytania i odpowiedzi

Czy bonus do wytrzymałości budynków działa też na fortyfikacje i na Cud Świata?

Na fortyfikacje tak, ale na Cud Świata nie.

Mam 2 artefakty o takim samym działaniu, np. przyspieszające przemarsz wojsk. Jeden to artefakt duży, jeden mały. Co się stanie?

Efekty nie dodadzą się do siebie. W osadzie zawierającej artefakt mały zadziała tylko moc tego artefaktu, w pozostałych osadach konta zadziała moc artefaktu dużego.

Mój artefakt Szyderstwo Natarów lub Czterolistna koniczyna zmienił swój zasięg na całe konto. Ale mam już jeden artefakt o takim zasięgu. Co się stanie?

Tylko jeden artefakt o zasięgu na całe konto może być aktywny. Liczy się data przejęcia - aktywny będzie zawsze ten wcześniej przejęty.

Przejąłem mój czwarty artefakt. Jest to artefakt duży. Pozostałe 3 moje artefakty są małe. Czy mój nowy, duży artefakt zacznie działać po 24 godzinach?

Nie. Tylko 3 najwcześniej przejęte artefakty będą działały (ale maksymalnie tylko jeden o zasięgu na całe konto).

Mam 2 artefakty o zasięgu na całe konto i jeden mały (aktywny jest tylko jeden o zasięgu na całe konto i mały). Co się stanie, jeśli przejmę teraz kolejny mały artefakt? Będę miał wtedy 4 artefakty, w tym 2 o zasięgu na całe konto i dwa małe. Ile będzie działało?

Będzie działał 1 artefakt o zasięgu na całe konto (ten starszy) i dwa małe artefakty.

Podbiłem 3 osady, z których każda miała artefakt unikatowy. Czy po 24 godzinach będę miał 3 działające artefakty unikatowe?

Nie. Artefakt unikatowy ma zasięg na całe konto, a tylko jeden taki artefakt może być aktywny na koncie. Decyduje kolejność przejmowania, aktywny jest zawsze ten najwcześniej przejęty.

Czy artefakty obniżające zużycie zboża działają na osady z Cudem Świata?

Tak, jeśli artefakt ma działanie o zasięgu na całe konto.

Czy aby wybudować Duży spichlerz i Duży magazyn zawsze potrzebne jest odpowiedni artefakt?

Nie, w osadzie z Cudem Świata można wybudować te budynki niezależnie od posiadanych artefaktów.

Czy utrata Planów lub Projektu budowy Dużego spichlerza i Dużego magazynu powoduje stratę tych budynków?

Nie, ten artefakt potrzebny jest tylko do wybudowania i rozbudowywania tych budynków.

W jaki sposób liczony jest bonus zmniejszający zużycie zboża w wypadku jednoczesnego działania Wodopoju i odpowiedniego artefaktu?

Najpierw liczony jest bonus z Wodopoju, dopiero potem działanie artefaktu.

Czy można podbić osadę Natarów z artefaktem i tym samym zdobyć ten artefakt.

Tak.

Czy w tak podbitej osadzie Natarów z artefaktem wojsko żywione jest normalnie, czy na zasadach osad z Cudem Świata (tj. połowę)?

Wojsko potrzebuje normalnej ilości zboża.

„Artefakt zaczyna działać po upływie 24 godzin... ”. Czy dotyczy to również Planów budowy Cudu Świata.

Tak.

Znalazłem na mapie osadę Natarów z artefaktem. Skąd mam wiedzieć, jaki znajduje się tam artefakt i czy nie został już przejęty?

Samo kliknięcie w osadę Natarów nie daje żadnej informacji oo tym, czy nadal jest w nim artefakt i jaki. Takie informacje otrzymasz po wejściu do Skarbca (wystarczy 1. poziom tego budynku).

Co się stanie, gdy osada z artefaktem zostanie wyzerowana? Czy osada taka zniknie, a wraz z nią artefakt?

Jeśli osada z artefaktem zostanie wyzerowana, nie zniknie, póki nie zaatakuje jej bohater - oczywiście tylko taki bohater, który spełnia wszystkie wymagania, tj. atakuje "normalnie", wyszedł z osady, w której stoi pusty Skarbiec na właściwym poziomie. Właściciel osady będzie miał wiec czas na jej odbudowanie i ocalenie artefaktu.

Jak rozmieszczane są osady z artefaktami?

Osady Natarów z artefaktami rozmieszczone są losowo, mniej więcej równo po całej mapie. Artefakty unikatowe - blisko środka mapy (0|0).

Czy artefakt staje się aktywny w 24 godziny po zdobyciu, czy po dotarciu do Skarbca?

Odliczanie 24 godzin rozpoczyna się od razu po zdobyciu artefaktu. Bohater, wbrew pozorom, nie transportuje go do Skarbca, jest on przenoszony automatycznie między zniszczonym Skarbcem obrońcy a Skarbcem nowego właściciela.

Zdobyłem artefakt przyspieszający szkolenie jednostek. Czy artefakt będzie działał na jednostki, których szkolenia zostało już rozpoczęte (zakolejkowane), czy dopiero dla nowo wydanych rozkazów szkolenia?

Artefakt ma wpływ na czas szkolenia jednostek, jeśli rozkaz szkolenia został wydany podczas działania artefaktu, a więc w tym wypadku - dopiero dla nowych rozkazów szkolenia. Jeśli stracisz artefakt, to całe wojsko zakolejkowane w czasie działania tego artefaktu nadal szkoli się w tym tempie.

Czy obrona w osadzie Natarów odnawia się? Czy Skarbiec może zostać odbudowany przez Natarów, jeśli między atakami mija sporo czasu, a artefakt nie został przejęty?

Natarzy nie otrzymują posiłków i nie odbudowują swoich Skarbców.


Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie

Czy łatwo było zrozumieć wyjaśnienie?

Tak   Neutralnie   Nie

Czy wyjaśnienie jest dobrze napisane?

Tak   Neutralnie   Nie