Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Regiony i punkty zwycięstwa

W corocznych edycjach specjalnych od 2014 roku gra toczy się na mapie starożytnej Europy podzielonej na 87 regionów. W edycji 2017, Fire and Sand, mapa jest mniejsza i składa się z 401x401 pól, zamiast 801x801 jak w zwykłej wersji.

Regiony, zakładanie osad i kontrola

Istnieje 87 niezależnych regionów, które mogą być kontrolowane przez sojusze. Pozwala to na zbieranie punktów zwycięstwa i aktywowanie starożytnych mocy (artefaktów).

Zatem, jak przejąć region? Po pierwsze, musi on zostać odblokowany. Stanie się to, gdy 5 największych sojuszy w regionie ma w tym regionie łącznie przynajmniej 4000 populacji. Populacja innych sojuszy, graczy bez sojuszu, graczy na wakacjach lub zablokowanych oraz osad Natarów nie jest brana pod uwagę. Po odblokowaniu regionu nie może on zostać ponownie zablokowany, nawet jeśli populacja spadnie poniżej 4000.

Nowe osady mogą być zakładane tylko w regionach odblokowanych lub sąsiadujących z odblokowanymi. Jedyny wyjątek od tej reguły to kilka regionów w centrum, gdzie pojawiają się nowi gracze i gdzie zawsze można zakładać nowe osady.

Jeśli jeden z sojuszy w odblokowanym regionie osiągnie populację co najmniej 50% z całego regionu (liczy się tylko populacja 5 największych sojuszy w regionie), zacznie przejmować kontrolę nad regionem. Zajmuje to 24 godziny. Jeśli uda im się utrzymać większość, zdobędą kontrolę nad regionem.

Informacja na temat populacji w regionie i udziału 5 największych sojuszy widoczna jest na karcie regionów w statystykach oraz w Ambasadzie zlokalizowanej w danym regionie. Zwróć uwagę, że kolumna "populacja w regionie" w statystykach podaje populację największego sojuszu w regionie, a nie całkowitą populację regionu.

Poniżej podsumowanie działania regionów:

Status regionu

Jak go osiągnąć

Efekt

Zablokowany

Wszystkie regiony zaczynają zablokowane.

Nie można w nich zakładać osad, dopóki nie sąsiadują z regionem odblokowanym lub są jednym z regionów w centrum.

Odblokowany

5 największych sojuszy w regionie musi zdobyć razem ponad 4000 populacji w tym regionie.

Można zakładać osady i przejmować. Nie może zostać ponownie zablokowany.

Przejmowany

Jeden z sojuszy musi zdobyć ponad 50% populacji 5 największych sojuszy w tym regionie.

Status może się cofnąć do poprzedniego stanu, jeśli sojusz utraci większość.

Zabezpieczony

Sojusz musi utrzymać większość bez przerwy przez 24 godziny.

Członkowie sojuszu, który przejął kontrolę, mogą aktywować starożytną moc regionu (jeśli ma jakąś), a sam sojusz zdobywa punkty zwycięstwa.

Starożytne moce i punkty zwycięstwa

Wszyscy członkowie sojuszu, który kontroluje region mogą korzystać ze starożytnej mocy tego regionu, jeśli ma on taką. Aby aktywować starożytną moc, gracz musi mieć Skarbiec na poziomie 10 (dla małej mocy, o zasięgu na jedną osadę) lub 20 (dla mocy o zasięgu na całe konto). Można aktywować moc w dowolnej osadzie; nie musi ona leżeć w tym samym regionie, co moc.

W każdej osadzie można aktywować jedną moc, ale tylko jedna moc może być użyta dla całego konta. Moc pozostaje aktywna przez 24 godziny, po tym czasie można ją włączyć ponownie, o ile sojusz nie utracił kontroli nad regionem. Pierwsza aktywacja każdego dnia jest darmowa, każda kolejna kosztuje 5 (moc o zasięgu na osadę) lub 10 (zasięg na całe konto) Złotych Monet.

Moc może też zostać wyłączona w następujących okolicznościach:

  • Gdy utracisz osadę, w której moc była aktywowana
  • Gdy Twój sojusz utraci kontrolę nad regionem, z którego pochodzi moc

Starożytne moce, chociaż bardzo użyteczne, to niejedyna korzyść z kontrolowania regionów. Jeśli chcesz wygrać, Twój sojusz musi zdobywać punkty zwycięstwa. Każdego dnia, gdy sojusz kontroluje region, zdobywa punkty zwycięstwa. Ich liczba zależy od regionu:

  • Moc unikatowa – 10 punktów na dzień
  • Moc duża – 30 punktów na dzień
  • Moc mała – 50 punktów na dzień
  • Bez mocy – 100 lub 200 (region Delphi) punktów na dzień.

Sojusz, który zgromadzi najwięcej punktów zwycięstwa na koniec gry, wygrywa. Wydanie Fire and Sand trwa 200 dni i nie ma w nim Cudów Świata.


Translation missing: Hasyourquestionbeenanswered

Tak   Neutralnie   Nie

Translation missing: Wastheanswereasyunderstandable

Tak   Neutralnie   Nie

Translation missing: Wasthetranslationrightandunderstandable

Tak   Neutralnie   Nie