Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Podbijanie osad
Przygotowania
Pierwszym krokiem do pobicia osady innego gracza jest wyszkolenie Administratora (Konsula/Herszta/Wodza). Aby to zrobić należy posiadać Akademię na 20. poziomie oraz Miejsce zbiórki na poziomie 5. (Germanie) lub 10. (Galowie, Rzymianie). Po przeprowadzeniu badań można go wyszkolić w Rezydencji (na 10. i 20. poziomie) lub Pałacu (na 10., 15. lub 20. poziomie), jeśli nie zostali wcześniej wyszkoleni Osadnicy.
- rzymski Konsul jest najbardziej doświadczonym mówcą, w czasie jednej przemowy może on obniżyć zadowolenie w osadzie nawet o 30%;
- koszty wyszkolenia germańskiego Wodza są najniższe, może on obniżyć zadowolenie o 20 do 25%;
- galijski Herszt jest najszybszym z administratorów, może obniżyć zadowolenie o 20 do 25%.
- Logada huński obniża zadowolenie we wrogiej osadzie o 15-30%
- Nomarcha egipski może obniżyć zadowolenie o 20 do 25%
Podane wartości są orientacyjne (zobacz Lojalność w podbijanej osadzie). Mogą się one zmienić w czasie trwania dużego święta w osadzie napastnika lub obrońcy. Gdy zadowolenie w osadzie spadnie do 0, mieszkańcy wioski decydują się zostać mieszkańcami królestwa, z którego pochodzi Administrator.
Atak
Wskazówki: Jedynie osada, która nie jest stolicą, może zostać przejęta. Chroniona jest również ostatnia osada gracza, nawet jeśli nie jest stolicą.
Aby przejąć osadę, należy posiadać odpowiednią liczbę punktów kultury oraz zburzyć Pałac/Rezydencję w atakowanej wiosce. Dopiero po spełnieniu tych warunków Administrator może wygłosić mowę przed mieszkańcami obcej osady.
Sposoby ataku
W celu przejęcia osady należy wysłać kilka ataków. Wysyłanie całego wojska oraz Administratora w jednym ataku jest bardzo ryzykowne.
Etapy przejmowana osady:
1. Skanowanie. Pozwala sprawdzić ile jednostek stacjonuje w osadzie oraz na jakim poziomie znajduje się Pałac/Rezydencja.
2. Atak czyszczący. Ma on na celu pokonanie wszystkich jednostek obrońcy.
3. Atak niszczący Pałac/Rezydencję. Należy wysłać na atak normalny katapulty z niewielką obstawą.
4. Atak przejmujący. Po zabiciu wszystkich stacjonujących w osadzie jednostek oraz zburzeniu Pałacu/Rezydencji administrator wygłasza mowę do ludności osady.
Punkty 2-4 należy powtórzyć tyle razy, ile jest to konieczne. Przed ponownym wysłaniem Administratora zawsze warto sprawdzić, czy w atakowanej wiosce nie został odbudowany Pałac/Rezydencja.
Po przejęciu osady
Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić jest odbudowanie Pałacu/Rezydencji oraz wysłanie do nowej osady jednostek defensywnych, ponieważ obrońca (lub inny gracz) będzie mógł ją szybko przejąć, jeśli zadowolenie pozostanie obniżone. Każdy poziom Pałacu/Rezydencji powoduje przyrost zadowolenia według poniższego wzoru:
P = (d*2 L) / 3h
P - przyrost zadowolenia
d - czas przez jaki zadowolenie wzrasta
L - poziom Pałacu/Rezydencji
Czyli np. zadowolenie przy 6 poziomie Pałacu/Rezydencji wzrośnie przez godzinę o 4 punkty.
Należy pamiętać, że już na pierwszym poziomie Rezydencja/Pałac zabezpiecza osadę przed przejęciem, jeśli napastnik w porę nie wyśle katapult.
Zob. Lojalność w podbijanej osadzie
Nowo podbita osada
Przejęcie osady zawsze wiąże się z pewnymi skutkami dla tej wioski. Pod uwagę należy więc wziąć, że w wyniku podboju:
- zginą wszystkie jednostki wyszkolone w tej osadzie oraz handlarze z tej wioski;
- fortyfikacje (Mur obronny/Palisada/Wał ziemny) zostaną zburzone;
- badania w Akademii oraz ulepszenia w Warsztacie płatnerza będzie trzeba przeprowadzić ponownie.
Konsekwencje te dotyczą również przejęcia własnej osady (np. w celu zwolnienia slota).
Ponadto podbicie osady należącej do mniejszego konta (liczy się populacja) powoduje, że wszystkie budynki i pola są burzone o jeden poziom.
O czym warto pamiętać
- Zorganizowanie dużego święta w Ratuszu podniesie skuteczność administratora. W ten sam sposób obrońca może podnieść swoje szanse wygrania starcia.
- Germanie nie powinni przejmować osad, gdy w ich stolicy organizowana jest biesiada, gdyż spożywane podczas niej trunki obniżają siłę przekonywania Wodza i celność Katapult (zob. Browar).
- Warto wziąć pod uwagę, że dzięki Tablicom praw obrońca może podnosić lojalność w osadzie do 125%.