Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Bohater - Wyzwania

Wyzwania to rodzaj zadań, jakie otrzymuje bohater. Aby bohater podjął wyzwanie, należy go wysłać w miejsce, gdzie czeka na niego zadanie. Bohater po przybyciu na miejsce bada je i jeśli przeżyje, wraca do osady.

Podczas podejmowania wyzwania bohater może odnieść rany. Wyzwania mają dwa stopnie trudności. Zwykłe wyzwania są łatwe i obrażenia bohatera będą niewielkie, ale też niewielkie zdobędzie doświadczenie. Również podczas trudnych wyzwań w pełni zdrowy bohater nie powinien zginąć, jednak obrażenia bohatera mogą byc duże i zdobędzie on znacznie większe doświadczenie.

Wyzwania czekają bohatera w wielu miejscach (w oazach, na pustkowiach, w osadach Natarów itd.). Miejsca te znajdują się w pobliżu (czasem bliżej, czasem trochę dalej) stolicy lub osad z Dworem Bohatera. Samo miejsce i odległość nie mają jednak wpływu na to, jakie obrażenia odniesie bohater.

Można obniżyć poziom obrażeń, jakich dozna bohater, przez podwyższenie jego siły. Sa dwa sposoby zwiększania siły bohatera - przez inwestowanie punktów umiejętności w siłę bohatera oraz przez różne przedmioty, w które można wyposażyć bohatera.

Wyzwania, które czekają na bohatera, widoczne są na mapie. Sa one również widoczne w karcie informacyjnej bohatera. Bohater może zdobyć wiele cennych rzeczy podczas podejmowania wyzwań:

  • nic (poza doświadczeniem)
  • broń, zbroję i inne przedmioty (różne poziomy)
  • różne przedmioty podlegajace eksploatacji
  • srebro
  • surowce
  • jednostki wojskowe

Pierwsze 10 przygód naraża bohatera na podobne niebezpieczeństwo, a także daje każdemu graczowi mniej więcej te same nagrody:

  • 1 × nic poza doświadczeniem
  • 1 ×koń
  • 2 × surowce
  • 2 × srebro
  • 1 × jednostki (podstawowe jednostki danej nacji, dokładnie 3 jednostki)
  • 1 × klatki
  • 1 × Księga mądrości
  • 1 × pudełka z maścią

Nagrody zawsze są takie same, jedynie kolejność ich otrzymywania może być różna.

W kolejnych przygodach nagrody są przyznawane losowo i każdy gracz ma takie same szanse znaleźć coś bardzo cennego, niezależnie od wielkości konta czy innych cech konta.

Częstotliwość otrzymywania nowych wyzwań:

Po aktywowaniu konta każdy gracz ma dostępne 3 wyzwania.

Ponadto na serwerach zwykłych każdy gracz otrzymuje:

  • dni 1–3: 3 wyzwania każdego dnia
  • dni 4–16: 2 wyzwania każdego dnia
  • dni 17–63: 1,5 wyzwania każdego dnia
  • od dnia 64 do końca gry: 1 wyzwanie każdego dnia.

Te wartości są orientacyjne, uśrednione. W praktyce może się zdarzyć, że ktoś po 64 dniu gry otrzyma np. 3 wyzwania jednego dnia, a przez następne dwa dni nie otrzyma nic. Dlatego warto jest w takich wypadkach nie podejmować wszystkich wyzwań od razu, aby można było w następnych dniach wykonać codzienne zadanie.

„Dzień” liczony jest od chwili aktywowania konta, nie od startu serwera. Wobec czego pierwszego dnia każdy gracz otrzymuje 6 wyzwań, które może podjąć. Wyzwania pojawiają się losowo, może być więc tak, że przez pierwsze 30 godzin gracz otrzyma 9 wyzwań i na kolejne wyzwanie będzie musiał zaczekać 30 godzin.

Ponieważ na serwerach speed ×3 czas biegnie trzy razy szybciej, gracze mają dostępne nowe wyzwania trzy razy szybciej niż na zwykłym serwerze (powyższe dane trzeba więc pomnożyć przez 3). :

  • dni 0: 9 wyzwań / dzień
  • dni 1 - 5.33: 6 wyzwań / dzień
  • dni 5.33 – 21: 4,5 wyzwań / dzień
  • dni 21 do końca gry: 3 wyzwań / dzień

Każdą przygodę można wykonać tylko w określonym czasie (przy każdym zadaniu widoczny jest zegar). Jeśli bohater nie podejmie wyzwania i czas minie, wyzwanie przestaje być dostępne.

Pojawianie się przedmiotów w grze

Na zwykłych serwerach:

  • Poziom 1 przedmiotu: do 70 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 70 do 140 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotu: od 140 dnia serwera

Na corocznych serwerach urodzinowych (takich jak Path to Pandora):

  • Poziom 1 przedmiotu: do 50 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 50 do 110 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotu: od 110 dnia serwera

Podane wartości obowiązują dla serwerów o prędkości x1.

Ogólnie rzecz biorąc, na serwerach o prędkości x2 przedmioty poziomu 2 oraz poziomu 3 pojawią się 2 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1. Analogicznie rzecz ujmując, na serwerze x3 pojawią się one 3 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1.

Wszelkie zmiany dla specjalnych światów gry będą wyszczególnione poniżej.

Na serwerze Codex Victoria X2:

  • Poziom 1 przedmiotu: do 25 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 25 do 55 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotuL od 55 dnia serwera

Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie