Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Bohater - Informacje ogólne
Wymagania: –
W chwili utworzenia konta w grze masz już swojego bohatera.
Bohater to potężny wojownik, który bierze udział w bitwach i specjalnych wyzwaniach. Można go wysłać do ataku lub na pomoc tak samo, jak inne jednostki. Jest jednak jedna różnica - można także przenieść bohatera do innej osady (należącej do właściciela bohatera), gdzie będzie następnie traktowany jak jednostki wyszkolone w tej osadzie. Można to zrobić, gdy w docelowej osadzie jest Miejsce zbiórki. Przy wydawaniu bohaterowi rozkazu przemarszu należy zaznaczyć opcję "zmień osadę bohatera". W osadzie docelowej nie musi stać Dwór bohatera (to zmiana w stosunku do wcześniejszych wersji gry).
Bohater, w przeciwieństwie do innych jednostek, ma pasek zdrowia. Gdy bohater jest raniony w trakcie bitwy lub wyzwania, jego liczba punktów zdrowia jest obniżana. Obrażenia w bitwach zależą od tego, ile procent wojsk bohatera zginęło w bitwie. W przypadku wyzwań obrażenia zależą od tego, które to wyzwanie licząc od początku gry (każde kolejne wyzwanie jest trudniejsze), od stopnia trudności wyzwania oraz od siły bohatera (im większa siła, tym mniejsze obrażenia, nawet zerowe, odniesie bohater). Dlatego warto zainwestować w siłę bohatera, aby mógł podejmować wyzwania bez uszczerbku na zdrowiu.
Uwaga, jeśli bohater otrzyma w jednej bitwie lub podczas jednego wyzwania rany obniżające jego poziom zdrowia o 90% lub więcej, zawsze ginie.
Bohater jest automatycznie leczony (w wolnym tempie). Można przyspieszyć leczenie używając maści i wyposażając bohatera w przedmioty powiększające regenerację.
Bohaterowie różnią się ze względu na nację. Cechy te nie mogę być doskonalone przez gracza.
- Rzymianie
każdy punkt umiejętności daje bohaterowi 100 punktów siły (u innych nacji jest to 80 punktów) - Galowie
+5 do szybkości, o ile bohater porusza się konno - Germanie
wszystkie jednostki atakujące z bohaterem potrafią zrabować 20% Kryjówki obrońcy - Egipcjanie
Produkcja surowców przez bohatera jest podwojona - Hunowie
Konna armia podróżująca z bohaterem jest szybsza
Ponadto bohatera charakteryzują cztery atrybuty: siła, bonus off (do ataku), bonus def (do obrony) oraz „surowce”, czyli zwiększenie produkcji surowców w osadzie, do której jest przypisany bohater. Każdy z atrybutów można rozwijać do 100 punktów umiejętności (na każdy poziom doświadczenia bohatera przypadają 4 punkty umiejętności).
W chwili rozpoczęcia gry bohater ma 4 punkty umiejętności, które są przydzielone do produkcji surowców.
- Siła
Punkty zainwestowane w tę umiejętność zwiększają siłę ataku i obrony bohatera. Bohater zaliczany jest do piechoty, jeśli porusza się pieszo. Jeśli bohater wyposażony jest w konia, uznawany jest za kawalerię.
- Bonus off (bonus do ataku)
Punkty zainwestowane w tę umiejętność zwiększają siłę ataku całej armii, która atakuje wraz z bohaterem. Każdy punkt daje 0,2%, czyli maksymalnie można zwiększyć siłę atakującej armii o 20%.
- Bonus def (bonus do obrony)
Punkty zainwestowane w tę umiejętność zwiększają siłę obrony wszystkich jednostek gracza, które stają do obrony wraz ze swoim bohaterem. Każdy punkt daje 0,2%, czyli maksymalnie bohater może powiększyć siłę armii defensywnej o 20%.
Bonus dotyczy tylko jednostek gracza, do którego należy bohater. Jednostki innych graczy mogą zostać wzmocnione tylko przez własnych bohaterów. - Surowce
Punkty zainwestowane w tę umiejętność zwiększają produkcję surowców w osadzie, do której przypisany jest bohater (również jeśli wykonuje on jakieś polecenie, a nawet gdy wspiera inna osadę). Można rozłożyć bonus równomiernie na wszystkie rodzaje surowców lub zwiększyć produkcję wybranego surowca).
W każdej chwili można zmienić ustawienia tego atrybutu. Liczba produkowanych surowców za każdy wydany punkt doświadczenia na ten atrybut różni się względem nacji. W poniższej tabeli przedstawiono wartości produkowanych surowców za każdy wydany punkt doświadczenia z podziałem na nacje.
Nacja | Wartość produkowanych surowców za każdy wydany punkt atrybutu dla serwerów, które wystartowały przed 01.01.2019 | Wartość produkowanych surowców za każdy wydany punkt atrybutu dla serwerów, które wystartowały po 01.01.2019 |
Egipcjanie | 12* / 40** | 12 / 40 |
Hunowie | 6 / 20 | 9 / 30 |
Rzymianie | 6 / 20 | 9 / 30 |
Germanie | 6 / 20 | 9 / 30 |
Galowie | 6 / 20 | 9 / 30 |
* - liczba produkowanych surowców w przypadku wybrania opcji produkcji wszystkich surowców.
** - liczba produkowanych surowców w przypadku wybrania opcji produkcji konkretnego surowca.
Po rozbudowaniu Dworu bohatera na 10. poziom bohater może przyłączyć oazę do osady. Kolejne oazy można przyłaczyć, gdy Dwór bohatera zostanie wzniesiony na 15. i 20. poziom.
Można przyłączyć tylko oazy, które znajdują się w odległości do 3 pól od osady, czyli w kwadracie 7×7 pól (osada musi znajdować się w środku tego kwadratu).
Przykład poniżej przedstawia osadę gracza (kolor czarny) oraz oazy, których przejęcie z tej osady jest możliwe (kolor czerwony). Maksymalnie można przyłączyć 3 oazy.

Zob. Jak podbić oazę zamieszkałą przez zwierzęta? oraz Jak podbić oazę zajętą przez innego gracza? w artykule Oaza
Doświadczenie bohatera
Liczba zdobywanych przez bohatera punktów doświadczenia opiera się na ilości zjadanego zboża wojsk wysłanych do bitwy.
Poniżej przedstawiamy 2 przykłady, które precyzyjnie pokazują jak przyznawane są punkty doświadczenia.
1) Sojusz broni cel we wczesnej fazie gry tylko z bohaterami. W grę nie wchodzą żadne inne broniące się wojska. Każdy bohater otrzymuje swoją sprawiedliwą część doświadczenia.
Sytuacja: Gracz A atakuje z siłą 10 Gromów Tauetesa i 10 falang = 30 zjadanego zboża
Zakładając, że w obronie uczestniczy 10 bohaterów oraz, że wszystkie atakujące jednostki zginęły podczas tego ataku każdy z bohaterów otrzyma po 10% doświadczenia z sumy zjadanego przez atakujące jednostki zboża, ponieważ ich udział zboża w walce wynosił dokładnie tyle samo, czyli 6 zboża (co jest kosztem utrzymania bohatera). Każdy z bohaterów otrzyma zatem 3 punkty doświadczenia.
2) Podczas obrony sojuszu jeden gracz wysyła całą armię, w tym bohatera, podczas gdy inny gracz zapewnia tylko swojego bohatera. Gracz zapewniający więcej wojsk (zjadane zboże) niż tylko bohater otrzyma większą część doświadczenia.
Sytuacja: Gracz A atakuje z siłą 10 Gromów Tauetesa i 10 falang = 30 zjadanego zboża
Zakładając, że jest 2 bohaterów (6+6 zjadanego zboża), z których pierwszy broni osady 88 Falangami (łącznie 100 zjadanego zboża w obronie), a wszystkie atakujące wojska zostaną zabite, doświadczenie zostanie policzone w inny sposób.
Bohater drugi, który uczestniczy w walce "solo" otrzyma 6% udziału w doświadczeniu,
a bohater pierwszy, który został wysłany falangami, dostanie 94% doświadczenia.
Oznacza to, że bohater drugi solo otrzyma 2 punkty doświadczenia, a bohater pierwszy z falangami otrzyma 28 punktów doświadczenia. Używamy matematycznego zaokrąglania.
Bohater awansuje na wyższy poziom, gdy uzbiera 100% potrzebnego doświadczenia. Im wyższy poziom bohatera, tym więcej punktów doświadczenia potrzebuje do awansu.
Po zdobyciu wyższego poziomu doświadczenia bohater otrzymuje 4 punkty umiejętności, które można dowolnie rozdzielić między atrybuty bohatera. Należy wybierać rozważnie, ponieważ decyzji tej nie da się cofnąć (zobacz jednak Księgę mądrości w Ekwipunku bohatera). W każdy z atrybutów można zainwestować maksymalnie 100 punktów.
Liczba punktów doświadczenia potrzebnych do awansu
Doświadczenie | |||||||||||||
Poziom | pkt | Poziom | pkt | Poziom | pkt | Poziom | pkt | Poziom | pkt | ||||
0. | 0 | 20. | 10500 | 40. | 41000 |
60. | 91500 |
80. | 162000 | ||||
1. | 50 | 21. | 11550 | 41. | 43050 | 61. | 94550 |
81. | 166050 | ||||
2. | 150 | 22. | 12650 | 42. | 45150 | 62. | 97650 |
82. | 170150 | ||||
3. | 300 | 23. | 13800 | 43. | 47300 | 63. | 100800 |
83. | 174300 | ||||
4. | 500 | 24. | 15000 | 44. | 49500 | 64. | 104000 |
84. | 178500 | ||||
5. | 750 | 25. | 16250 | 45. | 51750 | 65. | 107250 |
85. | 182750 | ||||
6. | 1050 | 26. | 17550 | 46. | 54050 | 66. | 110550 |
86. | 187050 | ||||
7. | 1400 | 27. | 18900 | 47. | 56400 | 67. | 113900 |
87. | 191400 | ||||
8. | 1800 | 28. | 20300 | 48. | 58800 | 68. | 117300 |
88. | 195800 | ||||
9. | 2250 | 29. | 21750 | 49. | 61250 | 69. | 120750 |
89. | 200250 | ||||
10. | 2750 | 30. | 23250 | 50. | 63750 | 70. | 124250 |
90. | 204750 | ||||
11. | 3300 | 31. | 24800 | 51. | 66300 | 71. | 127800 |
91. | 209300 | ||||
12. | 3900 | 32. | 26400 | 52. | 68900 | 72. | 131400 |
92. | 213900 | ||||
13. | 4550 | 33. | 28050 | 53. | 71550 | 73. | 135050 |
93. | 218550 | ||||
14. | 5250 | 34. | 29750 | 54. | 74250 | 74. | 138750 |
94. | 223250 | ||||
15. | 6000 | 35. | 31500 | 55. | 77000 | 75. | 142500 |
95. | 228000 | ||||
16. | 6800 | 36. | 33300 | 56. | 79800 | 76. | 146300 |
96. | 232800 | ||||
17. | 7650 | 37. | 35150 | 57. | 82650 | 77. | 150150 |
97. | 237650 | ||||
18. | 8550 | 38. | 37050 | 58. | 85500 | 78. | 154050 |
98. | 242550 | ||||
19. | 9500 | 39. | 39000 | 59. | 88500 | 79. | 158000 |
99. | 247500 |
Co oznacza informacja „Jeśli zaznaczysz, Twój bohater nie będzie bronił osady, w której stacjonuje” na karcie informacyjnej mojego bohatera?
Oznacza to, że bohater nie podejmie walki, jeśli osada, w kórej się znajduje, zostanie zaatakowana. Jeśli bohater znajduje się w osadzie jako posiłki, zawsze podejmie walkę, niezależnie od tego, czy funkcja jest włączona, czy nie.