Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Bohater - Ekwipunek

Do ekwipunku bohatera zaliczane są: wierzchowce - z całym szacunkiem należnym tym szlachetnym zwierzętom, a ponadto przedmioty zwiększające umiejętności i sprawność bohatera, z których część, jak broń, zbroje itp., nie tracą swoich właściwości nawet przy wielokrotnym ich użyciu oraz takie, które można użyć tylko raz.

Ekwipunek bohatera bohater

Dzień pojawienia się przedmiotów

Wierzchowce

Wyposażenie bohatera, czyli broń, zbroja itp.

Przedmioty, które się zużywają

Dzień pojawienia się przedmiotów

Na zwykłych serwerach:

  • Poziom 1 przedmiotu: do 70 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 70 do 140 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotu: od 140 dnia serwera

Na corocznych serwerach urodzinowych (takich jak Path to Pandora):

  • Poziom 1 przedmiotu: do 50 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 50 do 110 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotu: od 110 dnia serwera

Podane wartości obowiązują dla serwerów o prędkości x1.

Ogólnie rzecz biorąc, na serwerach o prędkości x2 przedmioty poziomu 2 oraz poziomu 3 pojawią się 2 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1. Analogicznie rzecz ujmując, na serwerze x3 pojawią się one 3 razy szybciej aniżeli na serwerze o prędkości x1.

Wszelkie zmiany dla specjalnych światów gry będą wyszczególnione poniżej.

Na serwerze Codex Victoria X2:

  • Poziom 1 przedmiotu: do 25 dnia serwera
  • Poziom 2 przedmiotu: od 25 do 55 dnia serwera
  • Poziom 3 przedmiotuL od 55 dnia serwera

 

Wierzchowce

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
wierzchowiec koń

+14 pól na godzinę
(+28 pól
na serwerze
speed ×3)

koń rasowy

+17 pól na godzinę
(+34 pola
na serwerze
speed ×3)

koń wojenny

+20 pól na godzinę
(+40 pól
na serwerze
speed ×3)

UWAGA:
1. Wierzchowce przyspieszają poruszanie się bohatera, nie mają wpływu na armię idącą z bohaterem.
2. Galowie mają dodatkowo (jako cecha tej nacji) +5 pól na godzinę (+10 pól na serwerze speed ×3).

Wyposażenie bohatera, czyli broń, zbroja itp.

Przedmioty do prawej ręki

Przedmioty te to broń charakterystyczna dla nacji i różnych typów jednostek. Każdy typ broni zwiększa siłę bohatera oraz jednostek należących do jego oddziału. Najkorzystniej jest więc korzystać z broni przeznaczonej dla nacji, którą się wybrało (tj. Rzymianie z broni rzymskiej, Galowie z broni galijskiej, a Germanie z broni germańskiej). Można wyposażyć bohatera w broń innej nacji (np. bohatera rzymskiego w broń galijską), ale wtedy działać będzie tylko bonus dla bohatera.

Broń będzie działała tylko na wojsko które pochodzi z osady, do której należy bohater i jednocześnie bierze udział w walce wraz ze swoim bohaterem.

Broń rzymska

 

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
miecz Legionisty

miecz Legionisty

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Legionisty

wzmocniony miecz Legionisty

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Legionisty
legendarny miecz Legionisty

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Legionisty
miecz Pretorianina miecz Pretorianina

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Pretorianina
wzmocniony miecz Pretorianina

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Pretorianina
legendarny miecz Pretorianina

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Pretorianina
miecz Centuriona

 
miecz Centuriona

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Centuriona

wzmocniony miecz Centuriona

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Centuriona
legendarny miecz Centuriona

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Centuriona
miecz EI  
miecz EI

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Equites imperatoris
 
wzmocniony miecz EI

+1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Equites imperatoris
legendarny miecz EI

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Equites imperatoris
miecz EC włócznia EC

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Equites ceasaris
wzmocniona włócznia EC

+1000 siły dla bohatera; +16 ataku i +16 obrony dla każdego Equites ceasaris
legendarna włócznia EC

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +20 ataku i +20 obrony dla każdego Equites ceasaris

Broń galijska

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
włócznia Falangity włócznia Falangity

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Falangity
wzmocniona włócznia Falangity

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Falangity
legendarna włócznia Falangity

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Falangity
miecz Miecznika  miecz Miecznika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Miecznika
wzmocniony miecz Miecznika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Miecznika
legendarny miecz Miecznika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Miecznika
łuk Teutatesa łuk Teutatesa

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Groma Teutatesa
wzmocniony łuk Teutatesa

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Groma Teutatesa
legendarny łuk Teutatesa

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Groma Teutatesa
miecz Jeźdźca druidzkiego laska Jeźdźca druidzkiego

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego
wzmocniona laska Jeźdźca druidzkiego

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego
legendarna laska Jeźdźca druidzkiego

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Jeźdźca druidzkiego
włócznia Haeguana włócznia Haeduana

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Haeduana
wzmocniona włócznia Haeduana

+1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Haeduana
legendarna włócznia Haeduana

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Haeduana

Broń germańska

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
maczuga Pałkarza maczuga Pałkarza

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Pałkarza
wzmocniona maczuga Pałkarza

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Pałkarza
legendarna maczuga Pałkarza

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Pałkarza
włócznia Włócznika włócznia Włócznika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Włócznika
wzmocniona włócznia Włócznika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Włócznika
legendarna włócznia Włócznika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Włócznika
 topór Topornika topór Topornika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony dla każdego Topornika
wzmocniony topór Topornika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony dla każdego Topornika
legendarny topór Topornika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony dla każdego Topornika
młot Paladyna młot Paladyna

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony dla każdego Paladyna
wzmocniony młot Paladyna

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony dla każdego Paladyna
legendarny młot Paladyna

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony dla każdego Paladyna
miecz Germańskiego Rycerza miecz Germańskiego Rycerza

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza
wzmocniony miecz Germańskiego Rycerza

+1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza
legendarny miecz Germańskiego Rycerza

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony dla każdego Germańskiego Rycerza

Broń egipska

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
 e1 maczuga Zbrojnego niewolnika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony
wzmocniona maczuga Zbrojnego niewolnika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony
legendarna maczuga Zbrojnego niewolnika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony 
e2 Topór Strażnika Asza

+ 250 (500**) siły dla bohatera;  +3 do ataku, +3 do obrony

 


wzmocnniony Topór Strażnika Asza

+1000 siły dla bohatera; +4 do ataku, +4 do obrony

legendarny Topór Strażnika Asza

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku, +5 obrony
e3

 
Chepesz Walczącego

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony 

wzmocniony Chepesz Walczącego

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony
legendarny Chepesz Walczącego

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony
e4  
włócznia Obrońcy Anhura

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony
 
wzmocniona włócznia Obrońcy Anhura

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony 
legendarna włócznia Obrońcy Anhura

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony 
e5 łuk Reszefa

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony 
wzmocniony łuk Reszefa

+1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony 
legendarny łuk Reszefa

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony 

Broń hunów  

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
h1 topór najemnika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony
wzmocniony topór najemnika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony
legendarny topór najemnika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony 
h2 łuk kompozytowy Łucznika

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +3 ataku i +3 obrony 
wzmocniony łuk kompozytowy Łucznika

+1000 siły dla bohatera; +4 ataku i +4 obrony 
legendarny łuk kompozytowy Łucznika

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +5 ataku i +5 obrony 
h3

 
Spatha Jeźdzcy stepowego

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony 

wzmocniona Spatha Jeźdzcy stepowego

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony 
legendarna Spatha Jeźdzcy stepowego

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony 
h4  
Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +6 ataku i +6 obrony
 
wzmocniony ‬Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego

+1000 siły dla bohatera; +8 ataku i +8 obrony 
legendarny ‬Łuk kompozytowy Strzelcy wyborowego

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +10 ataku i +10 obrony
h5 ‬Spatha Łupieżcy

+ 250 (500**) siły dla bohatera; +9 ataku i +9 obrony
wzmocniona ‬Spatha Łupieżcy

+1000 siły dla bohatera; +12 ataku i +12 obrony
legendarna ‬Spatha Łupieżcy

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera; +15 ataku i +15 obrony 

Przedmioty do lewej ręki

Tarcze

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

tarcza

drewniana tarcza

+ 250 (500**) siły dla bohatera
 okuta tarcza

+1000 siły dla bohatera
 żelazna tarcza

+ 4000 (1500**) siły dla bohatera

Rogi

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

róg

róg Natarów

+20% ataku w walce z Natarami (nie działa w obronie)
 donośny róg Natarów

+25% ataku w walce z Natarami (nie działa w obronie)
legendarny róg Natarów

+30% ataku w walce z Natarami (nie działa w obronie)

Worki

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

worek

worek łotrzyka

10% bonus grabieży
worek złodzieja

15% bonus grabieży
worek rozbójnika

20% bonus grabieży

UWAGA:
1. Jednostki germańskie atakujące wraz z bohaterem mają zawsze 20% bonus grabieży, ze względu na cechy tej nacji. Worek powiększa ten bonus.
2. Worków mogą używać wszyscy, również Rzymianie i Galowie.

Mapy

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

mapa

podniszczona mapa

powrót szybszy o 30%
mapa podróżnika

powrót szybszy o 40%
dokładna mapa

powrót szybszy o 50%

Proporce

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

proporzec

proporzec oddziału

jednostki szybsze o 30% między własnymi osadami
proporzec dowódcy

jednostki szybsze o 40% między własnymi osadami
słynny proporzec

jednostki szybsze o 50% między własnymi osadami

Sztandary

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie

sztandar

sztandar oddziału

jednostki szybsze o 15% między osadami sojuszników

W wersji gry Travian Path to Pandora sztandar działa na ruchy wojsk między osadami koalicjantów*.

sztandar dowódcy

jednostki szybsze o 20% między osadami sojuszników

W wersji gry Travian Path to Pandora sztandar działa na ruchy wojsk między osadami koalicjantów.

legendarny sztandar

jednostki szybsze o 25% między osadami sojuszników

W wersji gry Travian Path to Pandora sztandar działa na ruchy wojsk między osadami koalicjantów.

*W Travianie: Path to Pandora, zmienimy sposób, w jaki działają koalicje. Będzie można tworzyć koalicje zawierające do czterech sojuszy, które będą ze sobą wzajemnie powiązane. Więcej informacji znajdziesz tutaj: link

** Dla serwerów, które wystartowały przed 01.01.2019

Hełmy

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
Wzmacniające doświadczenie
hełm odwagi Hełm uwagi

+15% więcej doświadczenia
Hełm oświecenia

+20% więcej doświadczenia
Hełm mądrości

+25% więcej doświadczenia
 Przyspieszające regenerację bohatera

hełm regeneracji

Hełm regeneracji

+10 punktów życia na dzień
Hełm zdrowia

+15 punktów życia na dzień
Hełm życia

+20 punktów życia na dzień
Dodające punktów kultury

hełm gladiatora/trybuna/konsula

hełm gladiatora

+100 punktów kultury na dzień
(+50 na serwerze
speed ×3)
hełm trybuna

+400 punktów kultury na dzień
(+200 na serwerze
speed ×3)
hełm konsula

+1600 (800**) punktów kultury na dzień
(+800 (400**) na serwerze
speed ×3)
Przyspieszające szkolenie jazdy

hełm jeźdźca/jazdy/ciężkiej jazdy

hełm jeźdźca

szkolenie w Stajni przyspieszone o 10%
hełm jazdy

szkolenie w Stajni przyspieszone o 15%
hełm ciężkiej jazdy

szkolenie w Stajni przyspieszone o 20%
Przyspieszające szkolenie piechoty

hełm najemnika/wojownika/władcy

hełm najemnika

szkolenie w Koszarach przyspieszone o 10%
hełm wojownika

szkolenie w Koszarach przyspieszone o 15%
hełm władcy

szkolenie w Koszarach przyspieszone o 20%

** Dla serwerów, które wystartowały przed 01.01.2019

Zbroje

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
Przyspieszające regenerację bohatera

zbroje regeneracji

zbroja regeneracji

+20 punktów życia na dzień
zbroja zdrowia

+30 punktów życia na dzień
zbroja życia

+40 punktów życia na dzień
Zwiększające możliwość przeżycia walki

zbroje łuskowe

lekka zbroja łuskowa

obrażenia w walce mniejsze o 4 punkty życia, regeneracja +10 punktów życia na dzień
zbroja łuskowa

obrażenia w walce mniejsze o 6 punktów życia, regeneracja +15 punktów życia na dzień
wzmocniona zbroja łuskowa

obrażenia w walce mniejsze o 8 punktów życia, regeneracja + 20 punktów życia na dzień
Wzmacniające siłę

napierśniki

lekki napierśnik

+500 siły dla bohatera
napierśnik

+1000 siły dla bohatera
wzmocniony napierśnik

+1500 siły dla bohatera
Wzmacniające siłę i zwiększające możliwość przeżycia walki

zbroje segmentowe

lekka zbroja segmentowa

obrażenia w walce mniejsze o 3 punkty życia, + 125 (250**) siły dla bohatera
zbroja segmentowa

obrażenia w walce mniejsze o 4 punkty życia, +500 siły dla bohatera
wzmocniona zbroja segmentowa

obrażenia w walce mniejsze o 5 punkty życia, + 2000 (750**) siły dla bohatera

Buty i ostrogi

Grafika I poziom
Nazwa i działanie
II poziom
Nazwa i działanie
III poziom
Nazwa i działanie
Przyspieszające regenerację bohatera

buty regeneracji

buty regeneracji

+10 punktów życia na dzień
buty zdrowia

+15 punktów życia na dzień
buty życia

+20 punktów życia na dzień
Zwiększające tempo poruszana się armii

buty najemnika/wojownika/władcy

buty najemnika

+25% szybsza armia (względem prędkości podstawowej) na dystansie powyżej 20 pól.

Bonus liczony jest od 20 pola.

buty wojownika

+50% szybsza armia (względem prędkości podstawowej) na dystansie powyżej 20 pól.

Bonus liczony jest od 20 pola.

buty władcy

+75% szybsza armia (względem prędkości podstawowej) na dystansie powyżej 20 pól.

Bonus liczony jest od 20 pola.

Zwiększające tempo poruszania się bohatera

ostrogi

małe ostrogi

+3 pola na godzinę
(+6 pól na serwerze
speed ×3)
ostrogi

+4 pola na godzinę
(+8 pól na serwerze
speed ×3)
mocne ostrogi

+5 pól na godzinę
(+10 pól na serwerze
speed ×3)

Przedmioty, które się zużywają

Przedmioty te przechowywane są w inwentarzu i można je gromadzić w dowolnej ilości. Aby zadziałały należy podać je bohaterowi (wystarczy kliknąć).

Grafika Nazwa i działanie
pudełko z maścią pudełko z maścią
Natychmiast regeneruje punkty życia bohatera.
Każde pudełko z maścią to jeden punkt życia bohatera. Liczbę punktów życia można podnieść do 100%.
Maść działa w chwili podania jej bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele pudełek z maścią.
Pudełka z maścią zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.
zwój zwój
Natychmiast zwiększa doświadczenie bohatera o kilka punktów.
Działa w chwili podania go bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele zwojów.
Zwoje zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.
wiadro z wodą wiadro z wodą 
Natychmiast i bez żadnych dodatkowych kosztów wskrzesza bohatera.Działa w chwili podania go bohaterowi. Jeśli bohater żyje, nie możesz wyposażyć go w wiadro z wodą.Każde wiadro zajmuje jedno miejsce w inwentarzu. W wersji T4.4 wiadra można używać raz na 24h (na speedzie raz na 12h).
Tablice praw Tablica praw
Każda Tablica praw podnosi lojalność osady bohatera o 1%. Lojalność można podnieść maksymalnie do 125%.
Działa w chwili podania jej bohaterowi. Jednocześnie można podać wiele Tablic.
Tablice zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.
Księga mądrości Księga mądrości
Resetuje rozłożenie punktów umiejętności między atrybuty bohatera. Następnie punkty można rozdzielić od nowa.
Działa w chwili podania bohaterowi.
Każda Księga mądrości zajmuje jedno miejsce w inwentarzu.
dzieło sztuki

dzieło sztuki
Jeśli podasz dzieło sztuki bohaterowi, mieszkańcy jego osady natychmiast, spontanicznie zorganizują święto, za które otrzymasz liczbę punktów kultury zależną od tego, ile wytwarzają ich Twoje osady. Działa w chwili przekazania go bohaterowi. Dzieła sztuki zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy. Przez pierwsze 2 tygodnie po starcie serwera dzieła sztuki nie pojawią się na serwerze w ogóle. Na wyzwaniu można zdobyć dzieło sztuki dopiero po 14 dniach (w zależności od prędkości serwera) od aktywacji konta. Dzieło daje na serwerach normalnych tyle punktów, ile wynosi produkcja wszystkich osad gracza, na serwerach o prędkości x2 daje 2/3 tej liczby, a na serwerach speed x3 - połowę. Maksymalna liczba punktów kultury do uzyskania na serwerze normalnym wynosi 2000, na serwerze x2 - 1300, na serwerze x3 - 1000.

W wersji gry Travian Path to Pandora można użyć jedno dzieło sztuki co 24 godziny (podobnie, jak wiadro).

W wersji klasycznej gry można użyć jedno dzieło sztuki co 24 godziny (serwery z prędkością x1, x2) oraz jedno dzieło sztuki co 12 godzin (serwery z prędkością x3, x5)**

 plaster plaster
Straty, jakie odniesie armia bohatera w walce, zostaną zredukowane o maksymalnie 25%, jeśli przed bitwą zaopatrzysz bohatera w plastry.
Każdy plaster ozdrawia jednego żołnierza. Powrót do zdrowia odbywa się w drodze powrotnej z pola bitwy i trwa minimum 24 godziny.
Plastry zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.

UWAGA:
Powyższe oznacza, że do uzdrowienia 25% z 200 jednostek potrzeba 50 plastrów.
Jeśli zaopatrzysz bohatera w więcej plastrów, uzdrowionych zostanie 50 jednostek 25% z 200).
bandaż bandaż
Straty, jakie odniesie armia bohatera w walce, zostaną zredukowane o maksymalnie 33%, jeśli przed bitwą zaopatrzysz bohatera w bandaże.
Każdy bandaż ozdrawia jednego żołnierza. Powrót do zdrowia odbywa się w drodze powrotnej z pola bitwy i trwa minimum 24 godziny.
Bandaże zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.

UWAGA:
Powyższe oznacza, że do uzdrowienia 33% z 300 żołnierzy potrzeba 99 bandaży.

Jeśli zaopatrzysz bohatera w więcej bandaży, uzdrowionych zostanie 99 jednostek (33% z 300).
klatka klatka
Dzikie zwierzęta zamieszkujące oazy mogą zostać złapane przez bohatera w klatki. Schwytane zwierzęta bronią osadę przed napastnikami.
Bohatera trzeba wyposażyć w klatki i wysłać do oazy. Bohater nie będzie się bił, schwyta zwierzęta i wróci do osady.
Klatki zajmują jedno miejsce w inwentarzu niezależnie od tego, ile ich mamy.

UWAGA:

1. W pułapki można chwytać tylko dzikie zwierzęta.
2. Bohatera z klatkami możesz wysłać samego (bez innych żołnierzy). Walka się nie odbędzie. Jeśli bohaterowi towarzyszą inni żołnierze, walka i tak się nie odbędzie.
3. Jeśli uwolnisz zwierzęta, nie odzyskasz swoich pułapek.
4. Nie musisz żywić schwytanych zwierząt.

Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie