Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Szary teren

Szara strefa (ziema)

Szara ziemia jest to obszar znajdujący się w centrum mapy (wokół pola o koordynatach 0|0, o promieniu 22 kratek).

 Cechy charakterystyczne:

  • osady założone w szarej strefie NIE produkują Punktów kultury
  • w osadach znajdujących się na szarej ziemi małe święta dają taką liczbę PK, jaką teoretycznie produkowałaby osada, gdyby nie była na szarym terenie (max 500, serwery typu speed 250), duże święta dają tyle ile produkowałyby wszystkie osady, gdyby żadna z nich nie była na szarej ziemi (max 2000, serwery typu speed 1000)
  • w szarej strefie znajdują się oazy, których nie spotka się w żadnej innej części mapy. Są to: +50% drewno, +50% glina, +50 żelazo
  • nowe osady założone w szarej strefie są atakowane przez Natarów (szczegóły poniżej)

 Natarskie ataki na osady w szarej strefie.

Szara strefa to teren zasiedlony przez Natarów, którego chcą bronić. Po założeniu osady w ich strefie wysyłają oni ataki w celu zniszczenia nowo powstałej osady.

Ataki są wysyłane z każdej osady z fundamentami cudu świata, oraz ze stolicy, czyli jest to 14 ataków, każdy celuje katapultami w 2 cele. UWAGA: jeśli osada z fundamentami cudu świata została przejęta przez gracza i nie należy już do natarów, nie są z niej wysyłane ataki.

Ataki te wysyłane są jednorazowo, i jeśli uda się obronić osadę, natarzy nie ponawiają szturmu.

Ataki nie są wysyłane jeśli gracz przejmie od innego gracza osadę znajdującą się na szarej strefie (dotyczą tylko nowo zakładanych osad).

Jak się bronić?

Są dwa sposoby obrony przed natarskimi atakami:

  • Metoda 1: postawienie deffa (obrony) w celu wygrania bitwy i niedopuszczenia do zniszczenia wioski
  • Metoda 2: rozwój wioski, dokładniej budowanie takiej ilości budynków, aby Natarzy nie byli w stanie zniszczyć wszystkich. Należy pamiętać jednak o tym, że budynki nie dające ludności (popa) nie chronią wioski przed jej zburzeniem np. pola zboża poniżej  6 poziomu. Możemy mieć w osadzie kilka pól zboża, ale jeśli wioska osiągnie próg populacji 0 - zniknie. Budynki nie dające pop chronią osadę, pod warunkiem że w osadzie stoi kamieniarz, ponieważ jest on budynkiem dającym pop i zawsze zostaje zniszczony jako ostatni budynek w osadzie.

Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie