Najczęściej zadawane pytania
Ostatnio dodane
Travian Answers
Zacznijmy od Twojego pytania
Wyszukaj odpowiedzi na pytania
Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).
Mam pytanie o...
Szukaj po słowie kluczowym
Możesz łatwo odnaleźć potrzebne Ci informacje, jeśli będziesz szukać po słowach kluczowych. Na przykład: czy wiesz, jak burzyć budynki? Zacznij pisać „burzyć” i obserwuj pojawiające się podpowiedzi.
Szukaj na mapie serwisu
Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.
Ogólne informacje o Travian: Codex Victoria
Co znajdziemy w nowej, urodzinowej wersji serwera pod nazwą Travian: Codex Victoria?
W wersji gry Travian: Codex Victoria zostanie utrzymanych 5 elementów wersji Path to Pandora i dodamy do nich trzy nowe funkcje.
Elementy z wersji Path to Pandora, które spotkasz w wersji Travian: Codex Victoria:
- pięć nacji,
- mapa starożytnej Europy,
- punkty zwycięstwa,
- nowy system przejmowania osad,
- nowy system koalicji.
Jeśli interesuje Cię co zmieni się w Travian: Codex Victoria względem wersji Travian: Legends zapoznaj się z porównaniem funkcji między tymi wersjami.
Co zatem zostanie dodane? Przeczytaj o tym poniżej.
Spis treści
Nowy budynek: Szpital
Szpital zostanie wprowadzony w Travianie: Codex Victoria. Ten specjalny budynek pozwala graczom uleczyć wojska ranione w walce.
Jak to działa?
Poniżej przedstawiamy ogólne informacje o mechanice rannych jednostek.
Co to dokładnie znaczy "ranny"?
Pewna cześć wojsk straconych w walce wraca po walce do swojej osady domowej jako posiłki, jeśli w tej osadzie jest szpital.
Przykład
- Gracz P1 ma osady V1 i V2. W V1 jest szpital.
- Gracz P1 do osady V1 posiłki z V2.
- Gracz P2 atakuje osadę V1 gracza P1 jednostkami ze swojej osady V3.
- Straty jednostek z osady V1 poskutkują rannymi jednostkami, ponieważ w V1 jest szpital. Straty jednostek z V2 są permanentne, ponieważ w V2 nie ma szpitala.
Jaki wpływ na ranne jednostki mają plastry i bandaże?
Liczba rannych jednostek i leczonych przez bandaże to procent liczony od tej samej wartości: wszystkich straconych jednostek.
Czy wszystkie rodzaje jednostek mogą być ranne?
Dotyczy to tylko jednostek pierwszych 6 rodzajów. Machiny wojenne, osadnicy i administratorzy nie mogą zostać ranieni.
Czy jednostki mogą być ranione w dowolnym rodzaju bitwy?
Wszyscy biorący udział w bitwie (w tym posiłki) mogą zostać ranni, jeśli ich miasto domowe ma szpital. Nie ma przy tym znaczenia, jaki to był rodzaj bitwy (obrona, grabież, atak normalny czy zwiad).
Ranni nie biorą udziału w dalszej walce! Co to oznacza?
Ranni nie są liczeni jak jednostki przy kalkulacji zużycia zboża, siły ataku/obrony itd.
A co z pułapkami?
Jednostki, które giną przy próbie ucieczki z pułapek nigdy nie zostają ranne.
Ranni w raportach / symulatorze bitewnym
Linia rannych: ranne jednostki mają swoją linię w raportach, oznaczoną specjalną ikoną.
Symulator bitewny: linia rannych jest widoczna także w symulatorze bojowym, z założeniem że obie strony mają szpitale.
Ranni po bitwie
Jednostki ranne nie giną z głodu: ranni nie jedzą zboża, zatem gdy go zabraknie, nie giną z głodu.
Ranni w szpitalu
Jak leczyć rannych?
Gdy jednostki są w szpitalu, można je leczyć dodając je do kolejki leczenia.
Ile kosztuje leczenie jednostek?
Koszt leczenia jest taki sam, jak w przypadku szkolenia jednostek w koszarach lub stajni.
Ile trwa leczenie jednostek?
Leczenie jednostek zajmuje tyle samo czasu, co szkolenie jednostek w koszarach lub stajni na tym samym poziomie, co szpital. Na przykład, czas leczenia w szpitalu na poziomie 1 jest taki sam, jak szkolenie w koszarach/stajni na poziomie 1, w zależności od rodzaju jednostki.
Uwaga: kolejka leczenia w szpitalu leczy jednostki jedna za drugą, nie jednocześnie. Trzeba zdecydować, które jednostki leczyć najpierw i dodawać je do kolejki w odpowiedniej kolejności.
Czy bonus artefaktów do szkolenia jednostek wpływa na szpital?
Nie, jednostki nie są leczone szybciej, gdy ma się artefakty skracające czas szkolenia, jak eliksir odwagi, topór wojenny, akademia wojny, szyderstwo Natarów czy czterolistna koniczyna.
Czy bonus sojuszu do szkolenia jednostek wpływa na szpital?
Nie, jednostki nie są leczone szybciej w zależności od bonusu sojuszu, podobnie jak w przypadku artefaktów.
Co się stanie, jeśli nie wyleczę jednostek?
Ranne jednostki stopniowo giną, dopóki nie zostaną uleczone. Ranne jednostki giną w tempie 10% na dzień.
Co się dzieje, gdy szpital zostanie zburzony?
- Kolejka szkolenia: po zburzeniu szpitala kolejka szkolenia kontynuuje szkolenie (jak w przypadku koszar).
- Ranni: po zburzeniu szpitala ranni nadal umierają w tempie 10% na dzień.
- Nowi ranni: po zburzeniu szpitala jednostki stracone w walce nigdy nie są ranne. Jeśli szpital zostanie zburzony w trakcie bitwy, nie będzie już miał wpływu na tę bitwę, zatem obrońcy z tej osady nie zostaną ranni.
Co w przypadku, gdy osada ze szpitalem zostanie przejęta?
Po przejęciu osady wszystkie jednostki znikają, jak zwykle. To samo dotyczy rannych. Jeśli budynek nie został zburzony, pozostanie w osadzie.
Szybki start
W Travianie: Codex Victoria, poza nowym budynkiem wprowadzamy szybkie rozpoczęcie!
Specjalny szybki start daje te korzyści:
- Wszystkie pola surowców w początkowej osadzie są od początku na poziomie 5
- Od początku masz 6 osadników i wystarczającą liczbę PK na 2 kolejne osady
- Uwaga: pierwszych 6 osadników nie można wykorzystać do zasiedlenia miejsc z 9 lub 15 polami zboża
- Pierwsze dwie założone osady powstaną z polami surowców od razu na poziomie 5 (kolejne osady będą zaczynały z polami na poziomie 1)
- Dostaniesz 75% PK potrzebnych do założenia 4. osady
Wprowadzenie dla nowych graczy
Nie zapomnieliśmy o nowych graczach ― Travian: Codex Victoria przyniesie bardzo przydatny dla nich system wprowadzenia.
Zaimplementowana zostanie funkcja pomocy kontekstowej:
- Otwarcie interfejsu po raz pierwszy uruchomi wyjaśnienie elementów interfejsu.
- Celem jest ułatwienie nowym graczom zrozumienia gry.
Tym zmianom towarzyszą także inne, które zainteresują doświadczonych graczy:
- Gdy bohater podniesie swój poziom, odzyska całe zdrowie (do 100%). Chcemy w ten sposób nagrodzić wysiłki bohaterów, którzy zdobywają więcej i więcej doświadczenia.
- Nagrody za zadania oraz zdobyte w wyzwaniach są dodawane do inwentarza bohatera. Oznacza to, że inni nie mogą ich ukraść i nie są tracone, jeśli magazyn lub spichlerz jest pełny. Przedmiotów tych nie można sprzedać na aukcji.
- Usunięto stary samouczek, a system zadań zawiera nowe zadania!
Więcej szczegółów już wkrótce!