Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Travian: Codex Victoria - porównanie funkcji

Co Travian: Legends Travian: Codex Victoria
Ogólne
Samouczek Tak Zastąpiony przez nowy system wsparcia. Szczegóły tutaj.
Mapa Płaska 801 x 801 Europa 401 x 401
Regiony Bez regionów 87 regionów do przejęcia
Szybki start Nie Pierwsza osada zaczyna z polami surowców na 5 poziomie.
Od początku masz 6 osadników i wystarczającą liczbę PK na 2 kolejne osady. Dostaniesz 75% PK potrzebnych do założenia 4. osady. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.
Punkty zwycięstwa Nie Sojusz ma >50% kontroli terytorialnej i zakończyło się odliczanie zabezpieczania regionu. Można korzystać z mocy artefaktu, a sojusz zdobywa punkty zwycięstwa. Punkty zwycięstwa zdobywane każdego dnia można zobaczyć w przeglądzie regionów.
Nacje 3 (Rzymianie, Galowie i Germanie) 5 (Rzymianie, Galowie, Germanie, Egipcjanie i Hunowie)
Budynki nacji Wszystkie budynki wyglądają tak samo u każdej nacji Każda nacja ma inny wygląd budynków
Cud Tak Nie
Łączenie oddziałów Nie Tak
Przesyłanie posiłków dalej Nie Tak
Trakty handlowe Można tworzyć trakty do własnych osad, a także do cudu świata swojego sojuszu/koalicji oraz osad z artefaktami swojego sojuszu/koalicji Można tworzyć trakty do własnych osad
Targ Normalny Podwójny bonus
Plac turniejowy Normalny Podwójny bonus
Sloty budowania Rzymskie konta mają dodatkowy slot w kolejce budowy Rzymskie osady mają dodatkowy slot w kolejce budowy
Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy zależy od nacji konta. Pojemność kryjówek i ładowność wozów handlarzy zależy od nacji osady.
Koniec serwera Serwer kończy się, gdy gracze lub Natarzy wybudują cud świata na poziomie 100. Serwer kończy się po 180 dniach.
Budynki
Szpital Nie Szpital to specjalny budynek dający graczom możliwość wyleczenia jednostek zranionych w walce. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.
Artefakty
Nazwa Nazywane artefaktami Nazywane starożytnymi mocami
Dostępność Wzmocnione budynki, szybsze jednostki, lepszy zwiad, niższe zużycie zboża, szybsze szkolenie wojska, plany Dużego magazynu i Dużego spichlerza, Powiększona kryjówka i mylenie celów katapult, Próżna nadzieja lub Artefakt głupca oraz plany budowy Cudu Świata Wzmocnione budynki, szybsze jednostki, lepszy zwiad, niższe zużycie zboża, szybsze szkolenie wojska, plany Dużego magazynu i Dużego spichlerza oraz Powiększona kryjówka i mylenie celów katapult
Podbój Mogą zostać przejęte przez bohatera po zniszczeniu Skarbca, jeśli w osadzie, z której wysłano atak jest pusty Skarbiec odpowiedniej wielkości. Gdy sojusz zabezpieczy region, zdobywa dostęp do starożytnej mocy, którą każdy sojusznik może aktywować w swojej osadzie z odpowiednio dużym Skarbcem.
Aktywacja Aktywuje się automatycznie 24 godziny po przejęciu. Trzeba aktywować ręcznie co 24 godziny, ta sama starożytna moc może być aktywna jednocześnie u wielu członków sojuszu.
Czas trwania mocy Jest aktywna permanentnie. Trzeba aktywować ręcznie co 24 godziny, ta sama starożytna moc może być aktywna jednocześnie u wielu członków sojuszu.
Ograniczenia Można przejąć maksymalnie 3 artefakty, z czego tylko jeden może być unikatowy lub o zasięgu na całe konto. Więcej niż 3 artefakty można mieć przejmując całe osady z artefaktami. 

Tylko 3 najstarsze artefakty będą aktywne i tylko 1 może być unikatowy lub o zasięgu na całe konto. Jeśli wśród 3 najstarszych są dwa o zasięgu na całe konto, aktywuje się czwarty najstarszy.

Wyjątek przy przejmowaniu od samego siebie: można przenosić artefakty między swoimi osadami przy pomocy bohatera nawet, jeśli ma się już 3 lub więcej artefaktów.
W przeciwieństwie do Traviana: Legends, moce artefaktów w Travianie: Path to Pandora wymagają ręcznej aktywacji. Można to zrobić, gdy tylko sojusz gracza utrzymał przez 24 godziny >50% kontroli terytorialnej. Aby aktywować starożytną moc, członek sojuszu musi mieć skarbiec na poziomie 10 dla mocy o zasięgu na osadę lub na poziomie 20 dla mocy o zasięgu na konto.

Jest kilka ograniczeń: w każdej osadzie można aktywować tylko jedną moc, a w sumie na koncie może być aktywna tylko jedna moc o zasięgu na całe konto. Zatem w jednej osadzie mogą działać maksymalnie dwie starożytne moce.
Podbój
Osady Po przejęciu osady należącej do innej nacji, zmieni ona nację na tę od nowego właściciela. Wszystkie budynki specjalne danej nacji znikają. Po przejęciu osady z innej nacji, osada ta zachowuje swoją nację. Budynki specjalne tej nacji zostają zachowane, chyba że zniszczono je przy przejęciu. Konto właściciela zachowuje nację wybraną przy rejestracji.
Natarzy Po przejęciu osady Natarów zmieni ona nację na tę od nowego właściciela. Po przejęciu osady Natarów zmieni ona nację na nację osady, która ją przejęła.
Osadnictwo
Gdzie Bez ograniczeń Można zasiedlić wyłącznie regiony sąsiadujące z regionem, który ma ponad 4000 populacji. Kilka regionów w centrum mapy można zasiedlać od początku.
Osada Nowe osady mają taką samą nację, jak całe konto. Nowe osady mają taką nację, jak osadnicy, którzy je założyli.
Wyzwania i przedmioty bohatera
Przedmioty bohatera Noszenie przedmiotów z innych nacji nie daje bonusu jednostkom Noszenie przedmiotów z innych nacji daje bonus jednostkom z tych nacji w obecnej osadzie.
Przedmioty z wyzwań Bohater może znaleźć wyłącznie przedmioty z nacji swojego konta. Bohater może znaleźć wyłącznie przedmioty z nacji swojego konta.
Jednostki na wyzwaniach Bohater może znaleźć wyłącznie jednostki z nacji swojego konta. Bohater może znaleźć jednostki z osady, z której wyruszył na wyzwanie.
Sztandar Przedmiot bohatera sztandar działa na ruchy wojsk między osadami sojuszników. Przedmiot bohatera sztandar działa na ruchy wojsk między osadami koalicjantów.
Koalicja
Wielkość Każdy sojusz może należeć do maksymalnie 3 różnych koalicji. Każdy sojusz może należeć do jednej koalicji, na którą składają się maksimum 4 sojusze (szczegóły w poście powyżej).
Posiłki Gracze mogą wysłać posiłki do dowolnej osady. Gracze mogą wysyłać posiłki do swoich osad, do sojuszników i do koalicjantów.
Wysyłanie surowców Gracze mogą wysyłać surowce do dowolnego innego gracza. Gracze mogą wysyłać surowce do swoich osad, do sojuszników i do koalicjantów. Te ograniczenia nie dotyczą ofert wystawianych na rynku.

Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie