Travian Answers

Zacznijmy od Twojego pytania

Wyszukaj odpowiedzi na pytania

Aby odnaleźć odpowiedź, wybierz kategorię główną, a następnie podkategorię, spośród tych, które pokażą się niżej. Jeśli nie znajdziesz tego, co Cię interesuje, możesz skontaktować się z nami (informacja niżej).

Mam pytanie o...

Przejdź do szczegółów

Szukaj na mapie serwisu

Być może wolisz szukać na mapie serwisu, podobnej do tych, które znasz z innych stron www. Nie ma sprawy, jeśli to Ci odpowiada, korzystaj z naszej mapy.

Szpital (Codex Victoria)

Wymagania: Akademia poziom 15, Główny budynek poziom 10. Dostępny tylko w wersji Codex Victoria. 

Ten specjalny budynek pozwala graczom uleczyć wojska ranione w walce. Leczenie nie jest tańsze, jego koszty są takie same jak za szkolenie nowych jednostek. Czas leczenia rannych żołnierzy jest jednak o połowę krótszy od wyszkolenia nowej jednostki.

 

 

 

hospitals_gif.gif

Jak to działa?

Poniżej przedstawiamy ogólne informacje o mechanice rannych jednostek.

Co to dokładnie znaczy "ranny"?

Pewna cześć wojsk straconych w walce wraca po walce do swojej osady domowej jako posiłki, jeśli w tej osadzie jest szpital.

02_hospitalexample.png

Przykład

  • Gracz P1 ma osady V1 i V2. W V1 jest szpital.
  • Gracz P1 do osady V1 posiłki z V2.
  • Gracz P2 atakuje osadę V1 gracza P1 jednostkami ze swojej osady V3.
  • Straty jednostek z osady V1 poskutkują rannymi jednostkami, ponieważ w V1 jest szpital. Straty jednostek z V2 są permanentne, ponieważ w V2 nie ma szpitala.

Jaki wpływ na ranne jednostki mają plastry i bandaże?

Liczba rannych jednostek i leczonych przez bandaże to procent liczony od tej samej wartości: wszystkich straconych jednostek.

Walka 100 jednostek:

Wszystkie "giną".

>= 33 bandaży 33%.

33 (ze 100) wraca jako posiłki dzięki bandażom.

40% jest rannych.

40 (ze 100) wraca jako ranni, jeśli w ich osadzie domowej jest szpital. Liczba jest zaokrąglona w dół.

Pozostała część ginie.

27 (ze 100) jest stracona na zawsze.

Czy wszystkie rodzaje jednostek mogą być ranne?

Dotyczy to tylko jednostek pierwszych 6 rodzajów. Machiny wojenne, osadnicy i administratorzy nie mogą zostać ranieni.

Czy jednostki mogą być ranione w dowolnym rodzaju bitwy?

Wszyscy biorący udział w bitwie (w tym posiłki) mogą zostać ranni, jeśli ich miasto domowe ma szpital. Nie ma przy tym znaczenia, jaki to był rodzaj bitwy (obrona, grabież, atak normalny czy zwiad).

Ranni nie biorą udziału w dalszej walce! Co to oznacza?

Ranni nie są liczeni jak jednostki przy kalkulacji zużycia zboża, siły ataku/obrony itd.

A co z pułapkami?

Jednostki, które giną przy próbie ucieczki z pułapek nigdy nie zostają ranne.

Ranni w raportach / symulatorze bitewnym

02_woundedinreports.png

Linia rannych: ranne jednostki mają swoją linię w raportach, oznaczoną specjalną ikoną.

Symulator bitewny: linia rannych jest widoczna także w symulatorze bojowym, z założeniem że obie strony mają szpitale.

Ranni po bitwie

Jednostki ranne nie giną z głodu: ranni nie jedzą zboża, zatem gdy go zabraknie, nie giną z głodu.

Ranni w szpitalu

Jak leczyć rannych?

Gdy jednostki są w szpitalu, można je leczyć dodając je do kolejki leczenia.

Ile kosztuje leczenie jednostek?

Koszt leczenia jest taki sam, jak w przypadku szkolenia jednostek w koszarach lub stajni.

Ile trwa leczenie jednostek?

Szpital ma kolejkę leczenia, która działa w podobny sposób jak kolejka szkolenia w Koszarach czy Stajni. Czas leczenia jednostki jest uzależniony od poziomu Szpitala i jest dwukrotnie krótszy niż czas szkolenia danej jednostki.

Przykład:

Szpital na poziomie 5 leczy daną jednostkę w czasie o połowę krótszy niż czas szkolenia tej jednostki w Koszarach/Stajni. Czas leczenia jednostki nie jest dodatkowo skracany przez żadne bonusy (np. wynikające z przedmiotów bohatera, artefaktów czy bonusów sojuszu). Oba typy jednostek - piechota oraz kawaleria - są leczone w tej samej kolejce leczenia.

02_healingqueue.png

Uwaga: kolejka leczenia w szpitalu leczy jednostki jedna za drugą, nie jednocześnie. Trzeba zdecydować, które jednostki leczyć najpierw i dodawać je do kolejki w odpowiedniej kolejności.

Przykład czasu leczenia

Szkolenie Strażnika Asza w Koszarach na 20 poziomie trwa 80 sekund.

Czas leczenia zranionego Strażnika Asza w Szpitalu na 20 poziomie będzie skrócony o 50% i leczenie to będzie trwało 40 sekund!

Czy bonus artefaktów do szkolenia jednostek wpływa na szpital?

Nie, jednostki nie są leczone szybciej, gdy ma się artefakty skracające czas szkolenia, jak eliksir odwagi, topór wojenny, akademia wojny, szyderstwo Natarów czy czterolistna koniczyna.

Czy bonus sojuszu do szkolenia jednostek wpływa na szpital?

Nie, jednostki nie są leczone szybciej w zależności od bonusu sojuszu, podobnie jak w przypadku artefaktów.

Co się stanie, jeśli nie wyleczę jednostek?

Ranne jednostki stopniowo giną, dopóki nie zostaną uleczone. Ranne jednostki giną w tempie 10% na dzień. 

Co się dzieje, gdy szpital zostanie zburzony?

  • Kolejka szkolenia: po zburzeniu szpitala kolejka szkolenia kontynuuje szkolenie (jak w przypadku koszar).
  • Ranni: po zburzeniu szpitala ranni nadal umierają w tempie 10% na dzień.
  • Nowi ranni: po zburzeniu szpitala jednostki stracone w walce nigdy nie są ranne. Jeśli szpital zostanie zburzony w trakcie bitwy, nie będzie już miał wpływu na tę bitwę, zatem obrońcy z tej osady nie zostaną ranni.

Co w przypadku, gdy osada ze szpitalem zostanie przejęta? 

Po przejęciu osady wszystkie jednostki znikają, jak zwykle. To samo dotyczy rannych. Jeśli budynek nie został zburzony, pozostanie w osadzie.

 

Koszt i czas budowy Szpitala
Poziom Drewno Clay
Iron Zboże
Population (crop consumption) Czas budowy
Culture Points
1 320 280 420 360 4 00:50:00 5
2 410 360 540 460 2 01:03:00 6
3 525 460 690 590 2 01:18:05 7
4 670 585 880 755 2 01:35:34 8
5 860 750 1 125 965 2 01:55:52 10
6 1 100 960 1 445 1 235 3 02:19:24 12
7 1 405 1 230 1 845 1 585 3 02:46:42 14
8 1 800 1 575 2 365 2 025 3 03:18:23 17
9 2 305 2 020 3 025 2 595 3 03:55:07 21
10 2 950 2 585 3 875 3 320 3 04:37:44 25
11 3 780 3 305 4 960 4 250 3 05:27:11 30
12 4 835 4 230 6 345 5 440 3 06:24:32 36
13 6 190 5 415 8 125 6 965 3 07:31:03 43
14 7 925 6 930 10 400 8 915 3 08:48:13 51
15 10 140 8 875 13 310 11 410 3 10:17:44 62
16 12 980 11 360 17 035 14 605 4 12:01:34 74
17 16 615 14 540 21 810 18 690 4 14:02:02 89
18 21 270 18 610 27 915 23 925 4 16:21:45 106
19 27 225 23 820 35 730 30 625 4 19:03:50 128
20 34 845 30 490 45 735 39 200 4 22:11:51 153

Czy uzyskałeś odpowiedź na swoje pytanie?

Tak   Neutralnie   Nie